7 Kasım 2011 Pazartesi

hijyen sıfır..

İnsan turistik bir yerde oturunca ve bu kadar çok otellerin içinde olunca her şeyden daha bir haberdar oluyor..buralarda insanların çoğu otellerde çalışıyor..barmenlik ve garsonluk yapıyorlar,katta çalışıyorlar,halkla ilişkilerde çalışıyorlar,herkes kendine uygun bir iş bulmuş...anlattıklarını şaşkınlıkla dinliyorum ve olamaz nasıl yapıyorsunuz diyorum..yok bizim kaldığımız otelde olmaz  demeyin..hepsi beş yıldızlı otelde çalışıyor tanıdıklarımın..günde yaklaşık 35-40 oda temizlemeleri gerekiyormuş..hepsinede yetişmek için üstün körü iş yapıyorlarmış..banyoyu ovup,yıkadıktan sonra,yıkamaya götürmek için odadan aldıkları otelin havluları ile bu el havlusu ve banyo havlusu oluyor,klozeti küveti kuruluyorlarmış..aslında her yerin bezi ayrıymış güya ama kim ona dikkat edicek diyorlar..odaları temizlemek için zaten çok koşturuyoruz ve yoruluyoruz,yok bu oranın bezi,bu buranın diye bakmıyoruz hatta kullanmıyoruz bile o bezleri diyorlar..yazdığım gibi el havlusu ile klozeti kuveti bir güzel kurulayıp,ellerine gelen pis bezlerle odalardaki bardakların tozlarını alıyorlarmış..düşünsenize ışıl ışıl gözüküyor ama nasıl temizleniyorlar :-( birde ütü yapan elemanlar var..tanıdığım abla otelde çamaşırhane bölümünde çalışıyor..orada ütü yapıp çamaşır katlıyorlar..o kadar yorucu bir iş ki diyor..mesela ben ütü yapıcam bana havlulaları,masa örtülerini veriyorlar ütüleyeyim diye..vermeden önce abla dur bi terimi sileyim deyip yıkanmış havlu, örtü herneyse bir güzel terini silip uzatıyormuş:-(ütüleniyor ama terli terli..ter kokmuyor mu diyorum yok işte ne bileyim ütülüyoruz diyor:-(bunu neden yazdığıma gelince tamam çok hijyen beklemiyordum ama bu kadarıda olmaz yani..çok şaşırdım..son söz kesinlikle otelin havluları ile kurulanmayın ve nevresiminde yatmayın diyorlar..gerisini siz düşünün:-((
Bir de havuz suları..havuzların hijyeni için içerisine bir ilaç koyuyorlarmış..ama çoğu otel bunlar 5 yıldızlıda oluyor..ilaçlar çok pahalı olduğu için havuzlara akü asidi döküyorlarmış..gelsin hastalıklar,mikrop kapmalar,çocuklarınızın ateşlenmeleri..aman çok dikkat edin gideceğiniz otellere benden söylemesi..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder